Event Recap - Advert

Uitmarkt 2019

Unieke content ter online promotie van het evenement. De Uitmarkt is dé jaarlijkse aftrap van het culturele seizoen. De 42e editie wordt gevierd op en rond Museumplein en Leidseplein. Ruim tweeduizend artiesten treden op en geven het publiek een preview van wat er komend jaar te doen is op het gebied van muziek, dans, theater, cabaret en literatuur. De Uitmarkt zet dit jaar nog meer dan voorheen in op een jong, divers publiek en op nieuw talent. Voor aanstormend talent is het evenement nog altijd een springplank voor hun carrière.

In samenwerking met Amsterdam&Partners (voorheen iAmsterdam) hebben wij videocontent geproduceerd ter promotie van het evenement De Uitmarkt. Insteek van de video’s is om de kijker een inzicht te geven van wat hij bij De Uitmarkt kan verwachten. Dit wordt gedaan middels interviews die plaatsvinden tijdens een wandeling over de eerder genoemde pleinen.

De video’s zijn specifiek gericht op sociale media en ingericht om zo veel mogelijk organic exposure op gang te brengen. De unieke en grappige toon zorgt ervoor dat de content op sociale media beter aanslaat bij de beoogde doelgroep.

Ook tijdens De Uitmarkt 2019 waren wij aanwezig om voor iAmsterdam met presentatrice Dzifa Kusenuh livestreams te maken op het evenement. Gewapend een draadloze microfoon kon zij deze streams presenteren live op het Instagram account van De Uitmarkt.

iAmsterdam heeft hierin verantwoordelijkheid voor de pre-productie bij zich gehouden. Wij hebben ons met één cameraman en één editor gericht op de productie en post-productie. Hierin nauw contact onderhoudend met iAmsterdam zijn wij samen tot het gewenste eindresultaat gekomen.

Jaar:

2019

Uitgevoerd door:

Koen Dijkstra

Opdrachtgever: